Αν το περιεχόμενο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε επικοινωνιακής στρατηγικής, παραφράζοντας τη γνωστή ρήση μπορούμε να πούμε ότι η εικόνα που το συνοδεύει, προσθέτει… 1000 λέξεις.
Οι ειδικοί του marketing γνωρίζουν πολύ καλά τη δύναμη της εικόνας και την έχουν αξιοποιήσει με κάθε τρόπο. Ο συνδυασμός περιεχομένου και εικόνας, όμως, αυξάνει κατά πολύ τη δυναμική του μηνύματος. Έρευνες έχουν δείξει ό,τι ο συνδυασμός εικόνας και πληροφορίας αυξάνει την ικανότητα ανάκλησης του περιεχομένου στη μνήμη κατά 65%. Είναι επόμενο, λοιπόν, τα μηνύματα που βρίθουν πληροφοριών να μετατρέπονται σε εύπεπτες εικόνες για να μένουν χαραγμένα στη μνήμη των καταναλωτών, μέσα από προσεκτικά σχεδιασμένα infographics.
Η αξία ενός καλού infographic έγκειται στο ότι μπορεί να αποκωδικοποιήσει τις πληροφορίες ενός μηνύματος για λογαριασμό του καταναλωτή, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο σε μια εποχή που δυσκολευόμαστε ολοένα και περισσότερο να διατηρήσουμε συγκεντρωμένη την προσοχή μας για περισσότερο από λίγα λεπτά. Βάσει των ερευνών, έχοντας στη διάθεσή τους 15 λεπτά για να κατανοήσουν ένα σύνολο πληροφοριών, το 66% των καταναλωτών βρίσκει πιο εύκολο αλλά και ενδιαφέρον, να απομνημονεύσει μηνύματα που συνοδεύονται από μια ελκυστικά σχεδιασμένη “συσκευασία”. Το infographic είναι ένα είδος “συσκευασίας” για το μήνυμα ή την πληροφορία που θέλουμε να περάσουμε με εύληπτο, κατανοητό αλλά και εντυπωσιακό τρόπο.
Είτε πρόκειται για έντυπο, είτε για ψηφιακό μέσο, τα τελευταία χρόνια το infographic έχει αναδειχθεί σε πολύτιμο εργαλείο για την προώθηση όχι μόνο προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά κάθε είδους πληροφοριών, ιδιαίτερα των πιο σύνθετων. Δεν είναι τυχαίο ότι στα social media, τα infographics δέχονται 3 φορές περισσότερα likes και share. Σαφώς το infographic δεν είναι πασπαρτού, ούτε ταιριάζει σε κάθε περίσταση. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις υπάρχουν άλλα οπτικά μέσα, που μπορούν να επιτύχουν εξίσου καλά αποτελέσματα.