Το contrast κάνει τη διαφορά

in Blog

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν η ζωή θα ήταν το ίδιο ενδιαφέρουσα χωρίς τα σκαμπανεβάσματά της, αν η επιτυχία θα ήταν εξίσου αντιληπτή χωρίς το αντίθετό της, την αποτυχία; Η απάντηση στο ερώτημα είναι πως όχι, γιατί οι αντιθέσεις είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, που επιτρέπουν στο διαφορετικό να ξεχωρίσει. Contrast creates interest, λένε οι Αγγλοσάξωνες και αυτή η φράση βρίσκει ίσως την καλύτερη εφαρμογή της στο design και το marketing.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν η ζωή θα ήταν το ίδιο ενδιαφέρουσα χωρίς τα σκαμπανεβάσματά της, αν η επιτυχία θα ήταν εξίσου αντιληπτή χωρίς το αντίθετό της, την αποτυχία; Η απάντηση στο ερώτημα είναι πως όχι, γιατί οι αντιθέσεις είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, που επιτρέπουν στο διαφορετικό να ξεχωρίσει. Contrast creates interest, λένε οι Αγγλοσάξωνες και αυτή η φράση βρίσκει ίσως την καλύτερη εφαρμογή της στο design και το marketing.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν η ζωή θα ήταν το ίδιο ενδιαφέρουσα χωρίς τα σκαμπανεβάσματά της, αν η επιτυχία θα ήταν εξίσου αντιληπτή χωρίς το αντίθετό της, την αποτυχία; Η απάντηση στο ερώτημα είναι πως όχι, γιατί οι αντιθέσεις είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, που επιτρέπουν στο διαφορετικό να ξεχωρίσει. Contrast creates interest, λένε οι Αγγλοσάξωνες και αυτή η φράση βρίσκει ίσως την καλύτερη εφαρμογή της στο design και το marketing.

Σε μια εποχή όπως η σημερινή, που η οπτική επικοινωνία, μέσα από όλα τα διαφορετικά της κανάλια, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, το κλειδί για μια επιτυχημένη στρατηγική είναι η διαφοροποίηση. Η διαφορετικότητα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, είναι ένα καλό θεμέλιο για να ξεκινήσει κανείς με ένα σημαντικό προβάδισμα στην αγορά. Αυτή η διαφορετικότητα, όμως, πρέπει να αναδειχθεί με μια εξίσου διαφοροποιημένη επικοινωνιακή στρατηγική. Στην αντίθετη περίπτωση, θα χαθεί μέσα στον καταιγισμό πληροφοριών, των χιλιάδων οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων που δεχόμαστε καθημερινά από όλα τα μέσα επικοινωνίας.

Χτίζοντας πάνω στα καλά θεμέλια ενός επικοινωνιακού οικοδομήματος- το καλό προϊόν- είναι απαραίτητο να υπάρξει πειραματισμός. Ποιά χρώματα θα αναδείξουν το προϊόν; Ποιό σχέδιο; Ποιά κανάλια επικοινωνίας θα μεταφέρον καλύτερα και πιο δημιουργικά το μήνυμα που θέλουμε και θα ξεχωρίσουν από τους υπόλοιπους; Το μήνυμα πρέπει να διαφέρει, ακόμη και οι πλατφόρμες που θα χρησιμοποιηθούν δεν πρέπει να είναι οι ίδιες. Για παράδειγμα, οι ανταγωνιστές σας έχουν επικεντρώσει τις καμπάνιες τους στο Facebook. Σαφώς, θα πρέπει να έχετε και εσείς εκεί παρουσία, ωστόσο πως θα διαφοροποιηθείτε και θα φτάσετε σε ευρύτερο κοινό; Προφανώς το διαφορετικό design, χρώματα και μήνυμα θα τραβήξουν το ενδιαφέρον, όμως χρειάζεται και κάτι περισσότερο, ένα άλλο κανάλι επικοινωνίας. Ποιό θα μπορούσε να είναι αυτό; Η απάντηση δίνεται ανάλογα με το προϊόν, την υπηρεσία, το κοινό στο οποίο θέλετε να απευθυνθείτε, τους στόχους που έχετε θέσει ως επιχείρηση. Οι επιλογές είναι αμέτρητες. Ο δρόμος προς την επιτυχία πάντως, είναι ένας: η διαφοροποίηση.